HareM HareM
823
BLOG

Ogłaszam konkurs na Salonowego Sportowca Roku 2015!

HareM HareM Sport Obserwuj notkę 60

Wybrano już w Polsce człowieka roku, wybiorą zapewne polityka roku (jak co, to ja głosuję na Pana Prezydenta), a ja jak zwykle, zachęcam do wyboru Salonowego Sportowca Roku 2015.

To znaczy nie, żebym chciał wybrać najlepszego sportowca z naszych blogerów:). Chciałbym, żeby nasi blogerzy wybrali najlepszego z polskich sportowców.

Ja oczywiście jestem, dla niektórych, sportowo lekko zboczony i nie rajcują mnie zupełnie jakieś KSW czy MMA, które ze sportem mają, moim zdaniem, niewiele wspólnego. Dlatego chciałem nadać tym wyborom jakieś cywilizacyjne ramy i podać listę najpoważniejszych, moim zdaniem, 15-tu kandydatur, które uważam za naprawdę godne startu w tej rywalizacji, które wymienię poniżej i wobec których swoje, krótkie i naprawdę ograniczone do niezbędnego minimum, uzasadnienie przytoczę.

Jako zwolennik pełnej wolności słowa i wypowiedzi, dopuszczam jednak, mimo tego co napisałem wyżej, przedstawianie przez uczestników dyskusji kandydatur spoza mojej „listy 15-tu”. Jedyne o co proszę to podawanie osób stricte związanych ze sportem. Na przykład kandydatury pani Kopacz i pana Komorowskiego jako przedstawicieli sportów ekstremalnych nie będą rozpatrywane.

A teraz wspomniana 15-tka (kolejność alfabetyczna, żeby nie było):

  1. Mateusz Bieniek –odkrycie roku w polskiej siatkówce, najlepszy siatkarz reprezentacji w turnieju o Puchar Świata w Japonii
  2. Bartłomiej Bonk – mistrz Europy w ciężarach
  3. Paweł Fajdek – mistrz świata w rzucie młotem
  4. Andrzej Fonfara  Krzysztof  Głowacki– bokserski mistrz świata w wadze półciężkiej junior ciężkiej
  5. Michał Jurecki – brązowy medalista MŚ, najlepszy zawodnik naszej reprezentacji w piłce ręcznej
  6. Radosław Kawęcki – pływacki wicemistrz świata na dystansie 200m grzbietem
  7. Adam Kszczot – srebrny medalista MŚ w biegu na 800m, zwycięzca kilku najbardziej prestiżowych mityngów na tym dystansie
  8. Robert Lewandowski - wiadomo
  9. Rafał Majka – trzeci kolarz tegorocznej Vuelty a Espana, zwycięzca etapu na TdF
  10. Piotr Małachowski – mistrz świata w rzucie dyskiem
  11. Arkadiusz Milik – napastnik reprezentacji polski w piłce nożnej i Ajaxu Amsterdam, wiceLewandowski polskiej piłki, autor 6-ciu goli i 6-ciu asyst w eliminacjach do ME
  12. Weronika Nowakowska – srebrna i brązowa medalistka biathlonowych MŚ
  13. Agnieszka Radwańska – mistrzyni świata w tenisie, zwyciężczyni trzech tegorocznych turniejów WTA
  14. Kamil Stoch – brązowy medalista MŚ w skokach w drużynie, dwukrotny zwycięzca konkursów PŚ, pięciokrotnie stał w tym roku na podium PŚ
  15. Anita Włodarczyk – mistrzyni i rekordzistka świata w rzucie młotem

 

Tak oto wygląda moje grono kandydatów.

Mam nadzieję, że w tym roku frekwencja w salonowych wyborach sportowca roku będzie nie mniejsza od tej w wyborach październikowych:). W końcu sportowcem roku tez powinno się być w oparciu o jakiś reprezentatywny wybór:). Aha. Głosy przyjmuje się do końca grudnia.

Jeśli zabawa będzie się cieszyć jako takim zainteresowaniem, to oficjalne wyniki wyborów zostaną ogłoszone w pierwszych dniach stycznia.

Miłej zabawy!

PS

Piątek, 9.00

Jak słusznie zauważył @patrzący, Andrzej Fonfara nie jest już mistrzem swiata w swojej kategorii. Jest nim natomiast, i to już sprawdziłem w bardziej wiarygodnym niż Wikipedia źródle, a ponadto pisze o tym w komentarzu @Highway.Star, w wadze junior ciężkiej (WBO) Krzysztof Głowacki. Dlatego od tej chwili to on widnieje na liście pod numerem cztery. Żeby było lepiej widać zmianę, zapisalem to wytłuszczonym drukiem.

HareM
O mnie HareM

jakem głodny tom zły, jakem syty to umiem być niezły

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport